Een zalig ontspannen les is 'slapen door de 4-8 ademtechniek' welke je kan doen vlak voor je naar bed toe gaat. Het einde van de les kan zelfs vanuit je bed zodat je gemakkelijk in slaap kan vallen.

Door deze avond asana’s in combinatie met de 4-8 ademhaling toe te passen creeer je een rustige sfeer in lijf en hoofd. Het zenuwstelsel komt hierdoor tot rust en het lichaam bereidt zich voor op een goede nachtrust.

De serie sluiten we zoals gewoonlijk af met een ontspanning welke je op de yogamat, maar ook al gelijk in bed kan doen zodat je zo min mogelijk bewegingen hoeft te maken. Blijf je wel tot het einde op je mat liggen, zorg er dan voor dat je een kussen en deken bij de hand hebt. Maak het je zo gemakkelijk mogelijk.

De ontspanning gaat in deze les anders dan normaal. Lees het alvast door, al is er natuurlijk wel begeleiding tijdens de les. Ik spreek echter minimaal zodat je je helemaal op jezelf kan richten.

Lig op de rug: 4x – adem 4 tellen in en in 8 tellen uit
Lig op je rechterzij: 8x – adem 4 tellen in en in 8 tellen uit
Lig op je linkerzij: 16x – adem 4 tellen in en in 8 tellen uit
Lig op je rug en Zzzzzzzz

Voor deze les heb je nodig: 1 dik kussen of meditatiekussen en eventueel een hoofdkussen en deken voor de ontspanning.

Nanda

Mijn naam is Nanda Schenkels en ik ben de oprichter en eigenaar van Yogaplaza. Ik ben gediplomeerd yoga- en meditatiedocente en geef hier op 'Yoga met Nanda' online les voor iedereen. Namasté

Bekijk alles

Reageer op deze video

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nanda

Mijn naam is Nanda Schenkels en ik ben de oprichter en eigenaar van Yogaplaza. Ik ben gediplomeerd yoga- en meditatiedocente en geef hier op 'Yoga met Nanda' online les voor iedereen. Namasté

Volg Yoga met Nanda

Blijf op de hoogte, volg, like en deel

Yoga met Nanda nu ook op Instagram

Blijf op de hoogte