De Hamstrings zijn 3 spieren en komen vanaf het onderste gedeelte van het bekken en hechten zich net onder de knie.
Bij sommige mensen zijn de hamstrings strak waardoor je niet zo goed voorover kan buigen vanuit het bekken. Denk hierbij aan de Staande Vooroverbuiging. Ook in de Hond zul je merken dat je knieën gebogen zijn omdat de hamstrings niet verder kunnen strekken. Gebruik blokken onder de handen om de afstand te overbruggen. Je maakt je immers langer aan de voorkant van het lichaam omdat de blokken een verlenging zijn van de armen. Kijk eens waar je en hoe je nu staat in de Hond?

In deze Hathayogales werken we steeds vanuit de Staande Vooroverbuiging en strekken zo de hamstrings iets op. Mijn advies is om het rustig aan te doen met het oprekken zodat je niet geblesseerd raakt.

Voor deze les heb je nodig 2 blokken.

Nanda

Mijn naam is Nanda Schenkels en ik ben de oprichter en eigenaar van Yogaplaza. Ik ben gediplomeerd yoga- en meditatiedocente en geef hier op 'Yoga met Nanda' online les voor iedereen. Namasté

Bekijk alles

Reageer op deze video

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nanda

Mijn naam is Nanda Schenkels en ik ben de oprichter en eigenaar van Yogaplaza. Ik ben gediplomeerd yoga- en meditatiedocente en geef hier op 'Yoga met Nanda' online les voor iedereen. Namasté

Volg Yoga met Nanda

Blijf op de hoogte, volg, like en deel

Yoga met Nanda nu ook op Instagram

Blijf op de hoogte